TEDAVİLER

Çene Eklemi Tedavisi

Şimdi ağrılarınızdan kurtulabilirsiniz, bizimle iletişime geçerek tedavi sürecini başlatın.

ALTAN ORTODONTİ

Çene Eklemi Tedavisi Nedir?

Çene eklemimiz kulağımızın hemen önünde bulunur ve alt çenemizi hareket ettirmemizi sağlar. Eklemi oluşturan yapılar; kafatası kemiklerinden temporal kemik, alt çene kemiğinin kondil kısmı, bu iki kemik arasında bulunan eklem kıkırdağı ve bunlara bağlı kas ve liflerdir.

Çene Eklemi Hastalıkları veya Bozuklukları

Ağız açıp kapatırken çene ekleminden ses gelmesi, çene açılışında kısıtlama ve ağrı, baş ve boyun ağrıları, dişlerde aşınma, çatlak ve kırık oluşumu, diş eti çekilmesi gibi belirtilerle olarak ortaya çıkar. Bu durumun ortaya çıkmasına sebep olabilecek birçok faktör vardır. Bu faktörleri sıralayacak olursak;

• Büyük travmalar (araba kazası veya çeneye alınan büyük darbe)
  • Küçük travmalar (diş sıkma, diş gıcırdatma, uzun süre sakız çiğneme)
  • İltihabi hastalıklar (romatizmal hastalıklar, çene eklemine ait iltihabi hastalıklar gibi),
  • Dişlere ve çenelere ait tapısal bozukluklar (diş çapraşıklığı, açık kapanış, derin veya örtülü kapanış, alt çenenin aşırı önde veya geride olması) dır.

Splint Nedir ?

Splint alt çene ya da üst çeneye uygulanan, dişlerin arasında duran, şeffaf, takılıp çıkartılabilen bir apareydir. Yanlış kapanmaya alışan alt çenenin doğru şekilde kapanmayı öğrenmesini, kasların rahatlamasını ve çenenin doğru hareketini sağlar. Hastadaki probleme bağlı sadece gece yatarken ya da yemekler dahil 24 saat kullanılması gerekebilir.

Splint Hangi Durumlarda Kullanılır ?

Dişler ağız fonksiyonlarının devamı için her zaman sıkı bir şekilde temas eder. İdealde istediğimiz; çene eklemi ve dişlerin uyumlu hareket etmesidir. Ancak bazen dişlerinizi kapatmanız çene ekleminin normal yerinden uzaklaşmasına sebep olur. Bu durum; dişlerde aşınma, kulakların önünde bulunan çene ekleminde ses ya da ağrı, çenenin köşelerinde bulunan çiğneme kaslarında büyüme ve ağrı, baş ağrısı, boyun ağrısı, diş sıkma ve gıcırdatma, çene hareketlerinde kısıtlanma, tam açamama, kilitlenme gibi durumlarla karşımıza çıkabilir.

Ortodonti tedavisi gibi tüm dişleri ilgilendiren bir tedavi gerçekleştirilecek ise ve yukardaki gibi semptomlar varsa hastanın durumunun doğru teşhisi için teller takılmadan gerekli görülürse önce splint tedavisi uygulanabilir.

Splint Ne İşe Yarar ?

Splint, dişlerin birbirine olan sıkı temaslarını ortadan kaldırarak alt çenenin rahat ve serbest bir şekilde hareket etmesini sağlar. Doğru fonksiyon gören alt çene ve ona bağlı kaslar, çene ekleminin doğru yerine alınmasını, kaslara ve ekleme ait rahatsızlık ve ağrıların ortadan kalkmasını, alışılmış kapanış ile eklem doğru pozisyona yerleştiğinde meydana gelen diş kapanışı arasında farkın ortaya çıkmasını ve devamında ortodonti tedavisine başlanacaksa doğru teşhis koyulmasını ve tedavi planının doğru yapılmasını sağlar.